19

Resimli Şal Bağlama Modelim



Basörtü baglama ile ilgili birkac kez soru gelmisti ve ben de son zamanlar bagladigim sekli sizlerle paylasmaya karar verdim :) Daha önce böyle birsey paylasmamistim cünkü son seneler esarbi geriye dogru baglayip önünü de kapatmaya calisarak degisik bir sekil baglardim ve bu en dogrusu olmadigi icin örnek olmak istemezdim. Taa ki Umre'ye gitmeye karar vermistik o zaman basörtümün seklinin öyle olmamasi gerektigine karar verdim. Bir süredir alismistim hep ayni baglamaya ama elimden gelenin daha dogrusunu yapmakti amacim. 
Ilk günler seytan gidikladi tabi "böyle öne baglamak cok siradan, yakismiyor, olgun gösteriyor, esin begenmezse..." vs. Ama pes etmek yoktu, bir iki haftaya coktaaan düzgünce öne baglamaya alismistim bile :) Bir de Umre'de sala alistim, herkes kullanirken baglamazdim, millet esarba dönerken ben sala yeni gectim :))  (Zaten herkesin yaptigini yapmayi sevdigim söylenemez :P)

Örtümü düzeltmekle baslamistim ve insallah devami da gelecek...Rabbim niyetimi biliyorya, karinca misali de olsa bu yolda adim atiyor olmak mutlu ediyor beni :)

Ben tesettürlü bir ailenin cocuguyum ama gercekten anlamini bilerek kendi istegimle bunu idrak edip kapanmamistim. Ilk basörtü maceram camiye gidip gelirkenleri baslamisti muhtemelen, sonrasinda ilkokulda din dersi ögretmenimizin gözüne girmek icin bir arkadasla anlasip onun dersinde baglamistik basimizi...Ve sonra ortaokul lise hayatindaki okul üniformasindaki mecburiyetti.
Bence daha cocukken önce anlatilmali; Neden-nicin yaptigi ve nasil yapacagi...Yoksa bir yerlerden hep fire verir, eksik kalir.

Rabbim sadece bu konuda degil, herseyde layikiyla yapabilmemizi nasip etsin insallah, deyip görseller esliginde anlatimima geciyorum :) Aslinda cok basit ama yine de yeni örtünenlere yardimci olsun diye fotografladim.


Önce güzelce bonemizi bagliyoruz. 
Ben topuzlu bone kullanmiyorum, hoslanmiyorum da...Sacimi kalin bir lastik toka ile baglamam yeterli oluyor.


Salin bir tarafi kisa bir tarafi daha uzun kalacak sekilde boyun kismini kancali igne ile tutturuyoruz.


Cabucak bozulup kaymasini istemiyorsak sag ve sol yanlardan minik igne ile sabitliyoruz.


Uzun kismi alip fotograftaki gibi kafamizin üzerinden düzgünce diger tarafa dogru sariyoruz ve uc kismini oraya igneliyoruz.


Kalan diger kismi da önümüzü kapatacak sekilde omuz üzerimize dogru alttan tutturabiliriz.


Bu sekil bagladigimdan beri beni birkac kez Arap zannedenler oldu ^^ 
Oldukca rahat, kolay ve düzgün tesettür saglayan bir model.

Umarim birilerine faydali olur :)

*Kizima bebegini model olarak kullanmama izin verdigi icin bir tesekkürü borc bilirim ^^


19 comments

12/12/13

bende doğrusunun önü kapatmak olduğunu öğrenince artık şalımı geriye atmaz oldum, şimdilik sadece ön bölgemi kapatabiliyorum henüz omuzlarımı da örtecek şekle gelemedim :( böyle daha korunaklı hissediyorum ayrıca tesettürü sadece bedenime değil, dilimize de uygulamalıyız diye düşünüyorum, keşke sadece hüsnü zan'da bulunup sui an'dan uzak kalabilsek :(

12/12/13

bebekte çoook şirinmiş ;)

Adsız
12/12/13

Ben de bu tip bağlamanın en düzgünü olduğunu düşünüyorum. Çarşaf giyilmiyorsa büyükçe bir başörtüyle bu tip bağlamak ve bol bir ferace ile çok güzel tesettür oluyor.

12/12/13

Çok pratik ve tesettüre uygun, ayrıca bebeğiniz de çok tatlı:D

Ama ben o bebegi yerim yaaaa nasııııl yakışmış hihihi :)
Cok guzel anlatmışsın. Bence sana bu tarz cok takışıyor, dedigin gibi daha olgun gösteriyor. Paylaştıgın için cok tesekkur ederiiiz. Bir ara deneyecegim ama nedense kendime hiç yakıştıramıyorum ki :)

çok güzelll. ben de bu şekli çok kullanıyorum canım :) dar şeyler giyildiğinde omuzu kapatma taraftarıyım. Ama salaş bol şeyler giydiğimde daha kısa tutuyorum uçlarını. sevgiler...

Şalı bu şekilde örtenlere imreniyorum. Ben de bir ara böyle örtüyordum çok da seviyordum maalesef daha sonraları önünü düzgün yapamayınca vazgeçtim. Ben de bu şekilde örtünce arap sanıyorlardı. Özellikle Suriyeliler beni kendilerinden sanıyorlardı. Şimdi eşarp örtüyorum ama maalesef onu da tam büyük örtemiyorum sanırım zamanla olacak

15/12/13

tesetturu kendi nefsimize gore oraya buraya cekistiriyoruz sokakta bir bakiyorum herkes bir baska baglamis basini.benimde begenmedigim yinerim var.mesela yuksek olmasa da bende topuzlu bone kullaniyorum.onumude tam kapamiyorum.en guzelini siz yapiyirsunuz Allah bana da nasip etsin insallah..sevgiler...

Bonenin kaymaması için ne yapıyorsunuz ,Çok güzel bir bağlama şekli Rabbim bizede kısmet etsin umreyi imrendim size ne mutlu genç yaşta nasip etmiş Rabbim doğum gününüz kutlu olsun bende beklerim .

@Dürr-i YektaInsan dogrusunu yapmaya calistikca kesinlikle kendini daha iyi hissediyor. Evt dediginize katiliyorum tesettür her sekilde olmali..Rabbim bizlere kolayliklar versin insallah, yorum icin tesekkürler :)

@AdsızEvt tarif ettiginiz gibi ferace ile cok güzel oluyor keske herzaman giyebilsem ben de...Sagolun yorumunuz icin, sevgiler :)

@Gül mekanBebek hediye gelmisti ben de severim kendisini :P ^^ Evt pratik bir baglama, eli alisinca insanin bi iki dakika sürmüyor ;)

@Gelin AyşeHehe evt güzel ya kendisi hersey yakisiyor ^^ Ee biraz olgun göstersin artik, yas 30'u gecti ne de olsa :) Ben de senin gibiydim ama yakisip yakismamasini önemsemedim ve sonra cabucak alistim, mutlaka dene ve resmi göreyim :) ;)

@melek inanEvt sana da cok yakisiyor bu sekil ;) Ben ne giyersem diyeyim genelde hep ayni kaliyor ön kisim...

@Hacer DayiInsallah zamanla istediginiz gibi örtünürsünüz, Rabbim isteyen herkesin yardimcisi olsun :) Ilk baslarda düzgün olmamasi normal ama zamanla eminim el alistikca daha kolay ve düzgünlesecektir :)

@FilizAmin, insallah darisi basiniza diyeyim o halde :) Istemekle zaten bayagi yol katetmis oluyoruz ;)
Herkesin yaptigi kendine, biz elimizden geleni yapalim insallah ve belki cevremizde birkac kisiye de örnek olabiliriz hem...
Sevgiler :)

@Siyah kuğuBonenin kayma durumu olmuyor üstelik gayet gevsek bagliyorum ben..
Kullanilan bonenin hangi kumastan oldugu da etki eder belki buna...
Insallah sizlere de nasip olmasini dilerim, sagolun, sevgiler :)

Adsız
22/3/17

cok guzel bır model

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top