16

Başkaları "KILIBIK" desin, biz "SüNNeT" diyoruz.

Aksam neredeyse biriyle tartisiyordum...
Sebebi, sacmalamasi ve güya karsidakini zor duruma düsürüp kendi erkeklik derecesini yükseltme cabasi...
Bu kisi kendi esiyle bu yönden sorunlar yasiyor. Yani bir-iki saat bir yere gitse gidemiyor esini evde birakip...Katiyyen izin yok kendisine. Ancak bayanin calistigi günler belki...
Esim arada onlara gider evin bayani calistigi zamanlar, Playstation oynarlar falan, ben evde olayim olmayayim bu degismez, cünkü bazen arkadasina gitmeye hakki vardir tabiki, bu konuda sevmiyorum abartili sekilde kisitlamalari...Hos degil!
Bizim böyle durumlardan hic sorunumuz yok cok sükürki, evliligin ilk zamanlari belki olmustur...
Aksam laf acildi biryerlerden, o kisi Light falan filan birseyler demeye basladi esime. Bende "sen bizi taniyorsun, böyle olmayan durumu böyle göstermen hic hos degil ki biri varsada böyle o sensin" dedim ona, "hadi birgün esin evdeyken birakta bize gel bizde oynayin" dedim. "Yapamazsin cünkü izin cikmaz" !

Izin almasi adama cok dokunuyor, gururunu incitiyor ve bunu bu sekil baskasina yükleyerek disa yansitiyor. Bu duruma gicik oldum acikcasi!
Resmen iki yüzlülük dedim yaptigina, kendini olmadigi gibi göstermeye calismak baskalarinin icinde ve esime takilip aslinda kendi oldugu gibi oldugunu iddia etmesi...
Sonra bakti pek sacma kacti dedigi "saka yapiyorum yaa" falan demeye basladi...

Ben ama biliyorum bu konuda sorunu oldugunu ve aslinda saka degilde bir nevi kendini kanitlama cabasinda oldugunu...Ama evde baska disarida baska olunmasi nereye kadar...

Böyle bu tip kisilere herzaman gicik olmusumdur. Esine ev islerinde yardimci olan, yemek yapan, bir yere gidip gelirken söyleyen...vs. kisiye KILIBIK denilir mi yahu! Bu yakistirma aliskanliklari zayif olanlarda ters tepki yaratip arkadaslarinin icinde kendini düsük görme duygusu olusturabilir zamanla...
Ama esim gibi ne yaptiginin farkinda bir insan ise sünnet olan seyleri yaptiginin bilinciyle takmaz bile o ayri.

Peygamber efendimizin hayatini okumaya davet ediyorum böylelerini.
Yapmiyorsaniz yapanla ugrasmayin kardesim! Kiskanmak bu!

Esimin bana yaptigi her olumlu davranisinda ona fazlasiyla benimde daha özenli olmami sagliyor, bu karsilikli bir devir daim oluyor.
Son olarak bu konuda su yaziyi kopyaliyorum, kisa ve net:
Hanımlarla olan münasebetlerde KILIBIKLIK diye kaçınılan birçok davranışları EFENDİMİZ(s.a.v.) bizzat yapmıştır. Bütün kötü hasletlerden münezzeh olan EFENDİMİZ(s.a.v.)’e o kelimeyi –eğer kötü mana verilecekse- değil kullanmak, fikrimizden geçirmekten bile hayâ ederiz. Başkaları bu davranışlara "KILIBIK" desin, biz bunlara “sünnet” diyor başımıza taç ediyoruz.
Bir sünneti yapma şerefi, fazileti ve sayamayacağımız ebedi nurları, maruz kalınacak hakaret ve aşağılama dolu bir kelimeye -güya- utanılacak bir duruma değişilir mi? Elbette değişilmez.
Ehl-i sünnet insanlar, değişmek şöyle dursun, sünneti yapmaktan bahtiyar olurlar...

16 comments

Adsız
24/1/12

bence aşağılık kompleksine girmiş bir abicik o. babama da diyorlar neden yapmasın ki dogru olan bu zaten

24/1/12

canım cok guzel yazmıssın.hatta o adama gıcık oldum :)

ağzına sağlık canım ne güzelde yazmışsın aynı şeyleri benim eşimede söylen birileri var ama yaşça benden çok büyük olduğu için hiçbirşey diyemiyorum üstelik en acısıda eşimin en yakın akrabalarından biri çok şükür ki eşim aldırış bile etmiyor :)

Eğer ki eşini kırmamak için yalnız dışarı çıkmamak, ev işlerinde işten yorgun gelmiş eşine yardım etmek, başı ağrıyan eşine çay demlemek, kahvaltı hazırlamak kılıbıklıksa, keşke herkes kılıbık olsa:))Babama da derlermiş önceleri babamın cevabı çok süper diyor ki "kılıbık erkek mutlu erkektir":) bu tarz insanlara verilecek en güzel cevap bu.Kötü insanlar her şeyinizi kıskanır evet.Allahım mutluluğunuzu kıskanan insanlarla karşılaştırmasın!!!Çok sevgilerimle:)

24/1/12

olması gerekeni yaşıyorsunuz belkide oda sizler gibi yaşamayı isterdi.amabu şekilde dışarı yansıtması hiç hoş değil. kızmakta sinirlenmekte haklısın

24/1/12

cok doğru anlatmışsın eline kalemine sağlık okudakca okuyası geliyo insanın.insanların kendi yapmak istediklerini yapamıyo ama başkasında mutlu bişekilde yapması cok zoruna gidiyo belliki buda onlardan size dost görünüp düşman olanlardan ben öle düşünüyorum..

En iyisini yapıyorsunuz canım.Başkaları için yaşamıyoruz ki biz bu hayatı.Efendimizin (s.a.v) hayatı bir örnektir yaşamında erdemi arayanlar için.Daha güzeli de yok.
Maşallah.Allah mutluluğunuzu daim etsin dediğin gibi başkaları ne derse desin siz güzel olanı başarmışsınız.

24/1/12

Ağzına sağlık ablacım ne güzel demişsin öyle. Açıkçası bilmeyene bildirmek gerekiyor. Haklısın çoğu insan Peygamber Efendimiz'in (s.a.v) hayatını okumaktan aciz insanlar. Her şeyi merak ederler ama Peygamber Efendimiz'in hayatını merak etmezler ya şaşarım gerçekten. O abi eş kavramını tam anlayamamış galiba. Allah akıl fikir versin ne diyelim.

Adsız
24/1/12

Okadar güzel bir konuya degindin ki. Böyle insanlar ne yazikki coook. Helede yapilan güzel hareketleri asagiladiklari zaman sinirden patliyorum. Sen yapmiyosun , karinla iletisimin alakan yardimin sifirsa, baskasini niye kiskaniyosun ! Helede süreklu bunu telrarlayinca diger insanlarinda aklina yanlis düsünceler sokuyosun. Ne dusuncesiz insanlar yaa

25/1/12

ne güzel bir örnek alma bunlar ! devamını dilerim, hatta bize de sirayet etmesini .

Malesef Türkler ataerkilliğin pençesinde yaşamaya çalışıyorlar İslam'ı. Ben senin verdiğin örneğe de çok sinirlenmekle birlikte en çok neye deli olurum biliyor musun? Zina yani evlenmeden cinsi münasebet, hele de eşini aldatma konusunda erkek için "elinin kiri" anlayışına. Biz bu kadar büyük bir günahı bile erkekler için mübaha çevirmiş bir toplumuz. Kaldı ki senin verdiğin sünnete uymak...Çok güzel yazı. Allah razı olsun.

tebrikler güzel bir konu.ama şunu söylemeden geçemeyeceğim.hani bu eşine yardım eden sünneti seniyye'nin bilincinde olan eşlerimize onları çekemeyen arkadaşları kılıbık yahut light damgasını vuruyorlar ya....işte acaba bu erkeklerin eşleri olan hanımlar bu konuda ne düşünüyor.çünkü bazıları gerçekten erkeğin iyi niyetini suistimal ediyor.resmen kocasını kullanıyor.sonra birde ben onu dize getirdim her dediğimi yaptırırım diyor.böyle olanların biran önce hidayet bulup kocalarının kıymetini bilmesi ve bizimde o duruma düşmememiz dileği ile...
sevgiler:))

kendi egosunu yukseltmek istemis kendince! zaten bu tur insanlar yuzunden bazi erkekler eslerine yardim etmekten cekinmiyor mu?!
bu postunu cok sevdim diyerleri gibi guzel ve anlamli ellerine saglik

duru
26/1/12

merhabalar yorum yazmadan edemedim geçen yıl benim başıma bu olayın tam tersi geldi bayan beni eşimin yanında aynı kompleks ile yerdi ben ise misafirim diye susdum ama kızgınlığımı anlatamam eşinin yanında bambaşka bir insandı ama bi kaç ay sonra sustuğuma okadar pişman oldumki çünkü bu gibi hastalıklı insanların sataşması bitmiyorr kafasında kuruyorda kuruyor sonunda çok üzüldüm onun için en baştan susuturmak en doğrusu olurdu diyorum çok güzel yapmışsın yazını yazarakda bunu göstermiş oldun Allah böylelerini ihlas etsin ne diyim

bılıyormusun dun aksam esımın ıkı arkadasıyla beraber bu konuyu tartıstık benım esımde aynı senın esın gıbı son derece yardımcıdır eve gelıs gıdısını haber verır vs ve arkadaslarıda sureklı kılıbık dedıler ona keske bu yazını daha once okusaymısım uzuldum sımdı

Bayanlar cok tesekkürler degerli yorumlariniz icin. Görüslerinizi okumak benim gibi bir sürü kisi varmis dedirtti. Biz bundan sonra tepkimizi koyalim es olarak ;) Hem bu yazidaki örnek onlarin agzini bantlamaya yeter :P

Allah herkese Peygamber Efendimizi örnek alan esler nasip etsin insallah.

Sevgiler hepinize.

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top