23

1 günde 2 ilk

Bugün kizimla ikimizin buradaki ilk Cami ziyaretiydi...
Aslinda daha öncede gittik ama onlar mescid gibi binalarin icinde kurulmus sekildeydi.
Bu minareli, bilindik bir Camii, zaten baskada yok Viyana'da.
Kizim Cuma namazlarina giden babasinin pesine düsmeye kalkisinca babasi söz vermisti onu haftasonu camiye götürecegine.
Taa 1-2 yaslarinda dahi farkettigim bir Camii hayranligi var kizimin. 
Türkiye'deyken, "camiye gidiyoruz" deyince sanki ona hediye vermisim gibi seviniyordu mesela. 
En son Ramazan'da teravihlere bile gitti severek, cokta usluydu uzun olmasina ragmen namaz..
Bayan yerinden beri hocayi gözetleyip durur, tipki bugün yine yaptigi gibi...

Hoca asagida bir iki ögrencisine ders veriyordu biz camideyken, kizim merakla okunulanlari dinledi asagiya dogru bakip bakip...Sonrasi bir süre sag sol kosturdu o genislik icinde...Birazda benim etrafimda döndü, bunu yaparkende güya Kabe'yi tavaf ediyormus öyle dedi :)

Ben Cami'ye girince oturur oturmaz kendimi tutamayip aglamaya basladim...Nedenini bilmiyorum ama o an cok duygulandim. Belkide simdiye dek niye gitmedik diye utandim...Ya da özlemistim o ortami...Ya da sevinctendi...

*****



Sonrasi birseyler atistirdik ve ardindan hayatimizdaki ilk makaronumuzu yedik :P Daha önce cok kez isteyip bir türlü nasip olmamisti, bugün tatli canim cekmese de illa tadini bilmek istedigimden yedim :P
 Sonuc ücümüzde orta seviyede begendik, yani öyle "süpeeermis" diyemedik...Belki orjinal daha güzel bir yerlerden almak gerekirdi. 


Bir günde iki ilki yasamak güzeldi ◠‿  ◠
(Ayrica Türkiye'de yasayanlara, Camilerin-ezanlarin kiymetini bilin diyorum...)

εїз  Mutlu Haftalar εїз

23 comments

30/1/12

ne mutlu sana ki yinede görmek nasip olmuş maşşlh kücük kızımıza içindeki sevgi cok güzel evet cok haklısın ezan sesine hasret olan arkarbalrım var gercekten şanslıyız allaha şükürler olsun ki 5 vakit ezanı duyabiliyoruz cuma selalarını allahım sizede nasip eder inşlh..cok değişik bi tatlı olsa gerek görünüşü öle ama belliki beğenilmemiş fazla :) öpüyorummm

30/1/12

bu arada gece gece cok iyi geldi bu yazı ellerine sağlık :)

Adsız
30/1/12

senin adina cok sevindim bende almanyadayim köln camisi bitsede bizde o keyfi yasasak,hem gezsek hemde namazlarimizi kacirmasak.özellikle kzin icin söylediklerinde cok güzel masallah diyorum gercekten,benim oglumda camileri cok seviyor 2bucuk yasinda burda kilise görunce heycanlaniyor anne cami gördüm diyor:)2gündür bloguna bakiyorum cogu yazini okudum,cokta begendim bazen ayni benim gibi dusunüyor diyorum:)yazilarini bekliyorum sende sevgiyle kal

Adsız
30/1/12

gerçekten 1 cami mi var :( Amanın bu çok üzücü :(

çok güzel bir gün olmuş sizin için.rabbim elimizdekilerin kıymetini bilmeyi nasip etsin.amin.. sevgiler

Ben o minik meleği yerim yaaa;)
Rabbim içindeki maneviyatı hiç eksik etmesin inşallah..
Bizlerin burnunun dibinde fakat kıymet bilemiyoruz sanırım:(
Çok üzüldüm şimdi:/
Yazın ziyeretlerimiz oluyorda kışın biraz geri çekiliyoruz sanırım:/

size ne mutlu ki küçük kızınıza cami sevgisini aşılıyabilmişsiniz.Darısı tüm evlatlarımızın başına derim ben.

30/1/12

bende camılere girince değişik duygular alır beni dolar gözlerim türkiyede olduğum halde.MAŞALLAH güzeller güzeline ALLAH içindekı o sevgiyi hiç eksik etmesin.

Kübra, bir sükür sebebidir bence de Camii ve ezan olmasi ;) O ezan sesinin namaza davet etmesi insani..Artik kulagi alismis olup ezani hic duymayanlari görüyorum Türkiye'deyken, bense kalakaliyorum ezan okununca, belki hasret kalmaktan...

Adsiz keske ismini yazsaydin, isimle hitap etmek isterdim :) Insallah sizin oradaki Camii'de bir an önce biterde, bol bol ziyaret edersiniz, huzur bulursunuz :)Blogumu okuyup kendinden birseyler bulmus olman mutluluk verdi :) Yine gel ama isminide yaz olur mu :)

isterenklihayat, evet canim. Buna da sükür, sonucta müslüman bir ülke degil burasi..O minareli Camii'de Araplara ait, iyi ki yapmislar, keske biz Türkler insaa etmis olsaydik burada öyle bir Camii...

mihrimah, sanada sevgiler :)

Cadi Kizin Dirdiri, cnm sanirim aliskanlik yapiyor bazi seyler zamanla göre göre önemini yitiriyor..Ama yoklugunu bilseydiniz bence daha cok giderdiniz ;)Burada disari cikasim gelmiyor namazlarim gecmesini istemedigimden...Türkiye'de ise her yerde namaz kilma imkani var rahatca gez dolas...

bakimli anneler, amin insallah kizimin bu sevgisi hep böyle de kalir icinde, minik yüreginde :)

fatma, iste bunu duymak öyle güzelki, demekki sen degerini bilenlerdensin :) Duan icinse kocaman bir Amiiin :)


Ellerinize, yüreklerinize saglik yorumlariniz icin.

maşallah kızına.Rabbim bizlere de böyle güzel evlatlar nasip etsin inş.Sizleri de tebrik etmek gerek anne babası olarak.

30/1/12

Ahhh ahhhh..ne jadar güzel bi ziyaret....bende mescid olan camilere gidiyorum ama cami olarak malesef cok fazla yok avrupada..ama belki duymussundur kölne yani bizim buraya avrupanin en büyük camiisi yapiliyorr:)heyecanla askla merakla sabirla bekliyoruz bitecegi günü;)ne güzel not düsmüssün tr de yasayanlara..gercektende ben burda ezan sesi duymak icin canimi verirdim....:(
ayrica kizina Masallahh..Allah nazardan saklasin..akliyla yasain tatlim....insaallah ilerde bizler gibi olmayan,en güzel camii cemaatinden olur;)
ayrica saclari da ayri bi hava vermis cimcimeye;)

Ilk once kizcagizinin coraplarina bitttiiiiiim :) tam senin kizin, civil civil rengarenk masallah :)

Inanirmisin, bende daha hic gitmedim boyle bir camiye. Bilirsin yurtdisindaki camiler cok farkli oluyorlar. Disatna baksan bildigin bir ev, bir dernek zannedersin, ama aslinda bir camidir iyi kotu. Biz kucul sehirde kaliyoruz, bizim yasadigimiz sehirde yok boyle bir cami, ama genel olarak Hollandada bayagi var boyle guzel camiler ama gitmek nasip olmadi hic. Bir tek kucukken Islam okuluna giderkene o zamanlar gezi olaraktan gitmistik Hollandanin en buyuk camisine, ama aklimda cok bisey kalmamis :( insallah biz de birgun ailecek boyle bir ziyaret yapariz cocuklarimla ailecek ..

Yine cok guzel bir post olmus kelebeeek ;)

30/1/12

nereye yazacağımı şaşırdım:) reklamlardayım veeee çookk şeker bir kare buuuuuuu cicekler penbeler.alışkın değilim ya böyle şeylere adımı görünce çok sevindiimmmm saol canım SAOL

Bayanlar sagolun güzel yorumlariniz icin <3
Insallah Avrupa'ya da daha cok Camiiler insa edilir gelecekte :) Köln'de kini duymamistim merak ettim dogrusu, sizler gidince resim eklersiniz artik oradan :)

Sevgiler

aaa bu camii benim kucukluk resimlerimde ki camii :))) annemin teyzesi yasiyor orda bizimkiler ben kucukken gitmisler hep anlatirlar cok guzeldi diye ben sanki hayalmeyal hatirlar gibiyim ama ne desem yalan olur:(

çok haklısınn kıymet bilmiyoruz biz ya.... yorummlara baktımda ordakilerin hepsi hasret bizimm gözümüzün önünde ama vallaha hem size hem bize üzüldümmm... siz hasret biz kıymetbilmez

O makaronlari bende merak ediyorum ama az cok tahminde edebiliyorum tadini :)

ben viyanaya geldigin ilk yil gitmistim,sonra ara ara gittim.yeri uzak ve ters oldugu icin her zaman gidilmiyor malesef.
bu arada türkiyenin projesini hazirladigi minareli cami var,fakat avusturya hükümeti buna izin vermiyor.araya bircok devlet yetkilisi girsede izin verilmedi :(
birde bu cami de imam ve görevli kisiler,türk ve türkiyeden gelen görevliler ;)

Kızına maşallah diyorum ,Allah şevkini imanını arttırsın. Güzel bir gün yaşamışsınız. Camilerin , ezan seslerin az olduğu bir yerde yaşamak zor olsa gerek. Makaronları bende merak ediyorum. Bir karşılaşsam alıp tadacağım.
Yeni güzel günler yaşaman dileğiyle,
Sevgiyle kal.

modamakyajveben senin kadar bilgim yoktu, sagol paylastigin icin ;) Avusturya Türkiye'ye karsi hep böyle negatif zaten...

Makaronlardan henüz tatmayanlarda ilk firsatta tadar insallah, yeni seyler denemek güzel ;)

Sagolun yorumlariniz icin ;)

fotoğrafı görür görmez tanıdım bu camiiyi ve beni 6 yıl öncesine götürdünüz...gerçekten çok özlemişim viyana'yı, birkez daha anladım :(

ve notunuz gerçekten o kadar doğru ki. viyana'da geçirdiğim 2.5 aydan sonra türkiye'ye döndüğümde ilk akşam ezanını duymuş ve ağlamıştım...ezan gerçekten çok kıymetli...

burada 1 saat sonra gibi sabah ezanı okunacak...sizin için de dua edeceğim ;)

nar-i gonca, cok tesekkürler yorumun ve ettigin duan icin, yüzümde kocaman gülümseme olustu bana tanimadigim birinin dua edecegini okuyunca :)
Sevgiler

8/2/13

ozlemısım Vıyanayı ya. ara ara hala gıtsem de camıısıne gıdemıyorum tabıkı. Aklıma Bayram namazı zamanı arabalara ceza yazmak ıcın kol gezen tam namaz saatınde dolasan polısler geldı :(

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top