6

Pink Hijab Day


Arkadaslar gözden kacirdigim bir özel gün varmis, bunu da bu yil son dakikada ögrenmis oldum, 
"Pembe Başörtüsü Günü".
Her sene Ekim ayının son çarşambası dünyada "Pembe Başörtüsü Günü (Global Pink Hijab Day)" ymüs. 
Göğüs kanseri bilinçlendirme ve araştırma çalışmalarını desteklemek üzere üç Müslüman Kadin bu hareketi baslatmislar. Zaten Ekim ayi  Dünyaca Gögüs Kanseri Bilinclendirme ayi ve bildigimiz sembolü pembe kurdeledir. Bu da sanirim özellikle müslüman bayanlar icin dikkat cekici bir sekli olmus! Ben fikri begendim ;) 
Isminden de anlasildigi gibi o gün bayanlar pembe tonlarinda basörtü takiniyorlar. 
Ben bu günü ögrenince artik gün bitmek üzereydi ve ben zaten o gün disari cikmamistim.
(Yazmak icin gec oldu ama bir dahaki seneye artik bilmeyenlere duyurmak icin yaziyorum.)
(Birde birsey farkettimki benim tek pembe yahut pembesi cok olan bir esarbim yokmus...)

Kadinlarda önemli olan ve cok rastlanan gögüs kanserine önlem amacli daha bilincli olmak gerek, özellikle kontrolleri belirli bir yastan sonra düzenli yapip ihmal etmemeliyiz. Bir kitle yahut buna benzer anormallik sezdigimizde hemen doktora gitmeliyiz! Erken teshiste muhakkak fayda vardir. 

Rabbim bizleri bu tip hastaliklardan korusun insallah!

Peki sizler Pembe Başörtüsü Gününü biliyor muydunuz?

6 comments

Canım nasılsın:) ben geldin inşallah artık buralardayım canım merak edip sormuşun allah razı olsun öpüyorum kocaman kocaman:))

31/10/11

bende sizden duydum ilginçmiş..farkındalık yaratmak adına iyi bir şey ama,sevgiler :)

Off hem pembe hem de başörtü iki vazgeçilmez benim için. Nasıl da duymamışız hiç. Ama dediğin gibi bi dahaki seneye mutlaka icra edelim destek verelim.Bilgilendirme için sağol canımcım,sevgiler :)

ilk kez duydum
ihmal etmemek lazım kontrolleri

2/11/11

Evet kanserle mucadele icin pembe giyinildigini biliyorum. Burada kanser icin olan kosulara bile pembe t shirtle katiliyor insanlar ama bas ortusunu bilmiyordum...

14/11/11

yeni ogrendim!! ve cok ho$uma gitti :)

sevgiler

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top