3

MuFFiN

Biz son sene icinde kizimla bolca kek yaptik. Sanirim hem yemesini sevdigimizden hemde kizimin haftasonu gelince hatirlatip "annee hadi kek yapalim mi" diye sormasindan kaynakli :)
Tabiki her defasinda biraz degistirerek ilerletiyoruz kendimizi :P Ama ben illa limon portakal koyucam bir yerlerine kekin, cok yakistiriyorum. Vee icinde findik,ceviz, badem...vs. gibi birseyde olunca daha da bayiliyorum:P
Muffin yapalim dedik en son. Muffin tariflerini gezinirken ben dedim "yok ben tarife bagli kalamam". Birkac tarifin karisimi oldu benimkisi.
Malzemeleri yaziyorum her ne kadar böyle catir catir catlamis bir muffin olmasada, yumusacik ve cok güzeldi ;)

2 yumurta, 1 orta bardak toz seker, yarim su bardagi siviyag, 1 su bardagina yakin yogurt, yarim paket vanilya, 1 pakete yakin kabartma tozu, biraz tarcin, toz findik, 1 portakalin suyu ve kabugunun rendesi, göz karari un (yaklasik 2-3 su bardagi).

Önce yumurta ve seker cirpildigini herkes bilir sanirim :P Yumurtalari tek tek kirip sirayla yaparsak daha iyi olur. Birde yumurtalar o an buzdolabindan cikmis degilde biraz disarida beklemis olmalari gerek (oda sicakligi desem kisaca iyi olacakti :P). Unu elekten gecirerek ilave ederim ben, bir yemek programinda görmüstüm. Akici bir hamur elde ediyoruz. 180 derece civarinda yarim saatte tamamdir.
Icine bos bir siringayla sivi cikolata yahut birseyler doldurabilirsiniz, biz öylede sevdik ;)
Yahut cocugunuzla süsleme yapabilirsiniz.
Kizim cok güzel süslüyor ama ben resmini en basta cektim burada, sonra yenmislerdi zaten :P
Birde kendisi kek hamurunun tadina bakmayi seviyor görüldügü gibi:)
Afiyet olsun.

3 comments

Tarif için teşekkürler canım.Bunu deneyeceğim.
Sevgiler

15/4/11

BİZ DE PEK SEVERİZ KEK YAPMAYI ÇINAR LA SORMA HERGÜN YAPMAK İSTİYOR.EVDE BEN YEDİKÇE ŞİŞİYORUM.İKİNİZİ DE ÖPERİM

aa ne tesadüf,bizde muffin yaptin.cumartesi günü thalia dan muffin tarif kitabi aldik 2.99 a,cok güzel tarifler var,tavsiye ederim.bizde heidelberre li(yaban mersinli) yaptik,cok güzel oldu.
hepimize afiyet olsun :)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top