2

LaDeeeS

Bu yil ne oldu bana anlayamadim ki, bünyem mi cok zayif acaba diyorum son zamanlar..Bu kisin hayatimda hic olmadigim kadar grip ve öksürük oldum, yani agir gecirdim. Suan hala öksürükle savasiyorum :S

Aksam haslanmis tavuk yerken, eskilere gittim yine, cocukluk günlerime...
Köy cocugu olan ben ne kadar cok tavuk olsada köyde öyle istedigim kadar doya doya yiyemezdim yinede. Herzamanda tavuk kesilmezdi öyle...
Pismis tavugun suyuna kurumus olan(önceden hazirlanmis) yufka batirilirdi.
Sirayla en alta pilav, üstüne tavuk ve en üstte islanmis yufkalar koyulurdu büyükce bir tepsiye. Herkes yer sofrasinda bunun basina oturur yer. Önüme tavuk cabuk gelsin diye yufkalari cabuk yemeye calisirdim diye hatirliyorum :P
Lades kemigi ciktiginda ladese girerdik. "Ladesim lades olsun mu, vermiyen gavur olsun mu :D " Bu oyunu bilmeyen var mi acaba?

Tavuktan cikan "V" seklindeki kemige denilir lades kemigi.
Onu karsilikli tutar iki kisi ve birseyler vadederler birbirlerine kirarak kemigi. Sonra amac karsidaki kisinin eline birsey tutturmaktir, o zaman kazanilmis oluyor. O kisi birseyi alacaksa önce "aklimda" demeli kaybetmemek icin...

Bu arada esimin bana daha bir lades borcu var o aklima geldi simdi :D Gerci onun bayagi bayagi birseyler borcu var, birikti yani yavastan baslasa iyi olur :P

Bu arada köy cocugu oldugumu her firsati geldiginde belirtiyorum, gurur duyuyorum bununla. Hayatimin ilk 7 senesi köyde gecti. Köy cocugu olmak kolay degildir ama bir o kadar güzeldir :)5-6 yaslarinda coktaan baslarsin tarlada birseylere yardim etmeye...Dogayla, hayvanlarla icice olmak öyle güzelki( simdi kücük bir böcekte bile korkarim o ayri nasil olduysa :S ).
Böyle bahsedince köyümü özledigimi hissettim, böyle i$inlanma falan ciksa, arada isinlansam birkac dakikaliginada olsa bunaldigim zamanlar icin, ne iyi olurdu :P

2 comments

Adsız
1/4/10

bende evlenmeden önce hep babamla ladese girerdim çok hoşuma giderdi.köyde yaşamak köy çocuğu olmak kadar güzel bişey yok bence.şimdiki zamanda köyde yaşamak için can atıyor insanlar....köylerimiz yok olmaz zamanla inşallah...

köyde yaşamadım ama her yaz tatilini bazen haftasonlarını dört gözle bekleyip anneanemin köyüne giderdik..şimdide kızımı her yaz mutlaka 1 hafta götürüyorum..oda bayılıyor..
bu arada bızde yapardık çocukken ladesi kardeşimle:)ben kazanırdım genelde o unuturdu..
"yerde ne var çimen gökte ne var bulut
gelsen bunu 40 gün 40 gece unuttt:))"

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top