9

Kestane kebap, yemesi sevap

Kis gelince en sevdigim yiyeceklerden biri de kestanedir. Viyana'da alisveris caddelerinde bol bol kestaneciler var, alisverise ciktigimda mutlaka alirim sicak sicak icimi isitir disarida :)

Ama pismis almak bayagi pahaliya geliyor. Mesela 10 tanesi 2 euro en ucuz yerde.
Tadi damagimda kaliyor bu sekilde bende marketten pismemis aliyorum. Ailece kestane partisi yapiyoruz, kizimda cok seviyor :)

Kestaneyi sobada pisirip yemek var ama günümüz sartlarinda sehirlerde bu imkansiz, ben firinda pisiriyorum. Yagli kagit üstüne yerlestirip büyükce bir tepsiye, arada bir karistirarak bu sekilde güzel oluyor ;)Birazda su ekliyorum icine. (Sizler nasil pisiriyorsunuz? )
Kestane kesme islemi ise kolay degil pek, bunun icin bir alet aldik pratik oluyor ama yinede herzaman esime ait bu islem :)

Kestane cok yiyorum madem faydalari nelermis diye bakindim biraz ve bazilarini paylasmak istiyorum.
Kestane genc tutuyormus insani :S Potasyum eksikliginden yakinanlara birebir ilac gibi.

Tarihi kaynaklara göre insanoglunun kesfettigi ilk meyvelerden biriymis ve ayrica ilk tatlisi yapilmis olan meyve.

Kansizliga iyi geliyor ve bu sebeple de tansiyonu düzenliyor. Iyi bir enerji kaynagi, 100gr da 200 kalori ;)

Kabuklarinin suda kaynatilmasiyla elde edilen cay atesi düsürür ve sinirleri yatistirir.

Iceriginin zenginliginden dolayi kis mevsiminde özellikle fiziksel ve zihinsel yorgunluga karsi paha bicilmez bir meyve.

Kestane sekeri bayagi ünlü bende cok duydum ama hic yemedim ve yapmadim. Bu kisin denemeyi istiyorum ;)

Kestaneyi sevmeyen var mi acaba, bence yoktur olmamali, bu kadar faydali bir hazineyi firsat buldukca yiyelim :) Ayy bahsederken canim cekti :P

Afiyet olsun.

9 comments

Banada dışarda gezerken pişmiş kestane misssler gibi kokar ama eve saklarım hevesimi. Dediğin gibi pahalıya geliyor. Burdada 100 gr 5 tl. 1 kilo kestane al pişmemiş oda 5 tl. Ay ne hesaplar yaptım şuracıkta :) Ye anacım afiyet şeker olsun. Kış en güzel atıştırmalığı bence.

Canım Türkiye'dede çok pahallı!insanın tadı damağında kalıyor gerçekten.Bayılırım bende kokusuna!bende ateş üzerine su koyarak pişiriyorum.İçi yumşak daha hoşuma gidiyor.Ayrıca bilgiler için teşekkürler.
Sevgiler...

12/11/09

BEN DE ÇOK SEVERİM,BUZDOLABINDA SAKLIYORUM BEN KURUMUYORLAR.OCAK ÜSTÜ BİR IZGARAM VAR DÖKÜM ONUN ÜSTÜNDE PİŞİRİYORUM.DIŞARIDA SATILANLAR BURADA DA ÇOK PAHALI AYNI SİZİN FİYATA GELİYOR.KESTANE ŞEKERİNİ YEMENİ DE ŞİDDETLE ÖNERİRİM AMA HAZIRINI AL YE.EVDE YAPIMI ZOR,ÇOK TARİF OKUDUM VEDE VAZGEÇTİM BEN HEP.SEVGİLER.

canım çekti yaaa:))
sobadaki bi başka oluyor evet ama malesef fırındaki ile yetineceğiz bu kiş. ben de bayılırım kestanenin her şeyine. ağzım sulandı vallahi:)

12/11/09

:))afiyer olsun bende severim kestaneyi ama pişir me olayına ve içinden bazılarınn kurt çıkmasına sinir oluyorum

12/11/09

ama sen özendirdin şimdiiiii :)
olmadı eve giderken alıp gitsem desem çook zor... :(
ee ben ne yapıcam akşaaama...
seninkilere bakıp yalansam olurmu acep :)

daha yazıyı okumadan resimde koptun ben.Bayılırım bayılırım kestane kebaba.uff gecenin bu saati nereden bulurum ben ceyda:)) iyiki hamile değilim yoksa eşim düşmüştü yollara:)) bende fırında yapıyorum.kesmeden önce biraz suda bekletiyorum.sonrada senin yaptığın gibi belli aralıklarla karıştırarak yapıyorum.

kestane şekerinide çok severim.Ama evde bende yapamdım genelde hazır alıp yedim.sen yap bakalım güzel olursa bende denerim:))

13/11/09

Kestane şekerini şiddetle ama şiddetle tavsiye ederim.. Ay ben de ne zamandır yememiştim, iyi oldu hatırlattığın.. Hemen akşam için siparişi vereyim Ozan'a :))

Be ya haşlıyorum kestaneyi -özellikle çok büyükse- ya da mikrodalgada pişiriyoruz 4-5 dakika kabuklarını hafif hafif çizdikten sonra.. Her ikisi de çok lezzetli olyor Ceyda..

13/11/09

lise arkadaşım olan leylayla sultanahmet sokaklarında gezerken tadına doyamadığım,ve o günlerden sonra tadını bulamadığımdan dolayı hemen hemen hiç yemediğim,ve eve dahi alıp yapmadığım meyva:)
(geçenlerde eşimin canı istemiş,bir avuç kadar almış pişirdik,ben bi tane bile yemedim,oda iki üç tane yedi,pervinde sanırım bi tane tadına bakmaya aldı,haliyle evde yiyen olmayıncada gerisi kuşlara mama oldu,
ama kestane şekeri olarak bursadan getirmişlerdi bikere(bursanın kestane şekeri meşhurya ondan)
harika bi tadı var,ondan sınırsızca yiyebilirim sanırım tatlıyı sevdiğim için:)
oda kilo yapar yahu neyse sınırsız yemiyim ben yinede:P
selam ve dua ile arkadaşım(bu arada mektubun geldi,selamında geldi,ama pervin hasta bugünlere,o güsel hediyelerinin resimlerini eklemem biras zaman alabilir).

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top