23

TeMeL ReiS gitti :(

Iftara 15 dak. vardi ve annem aklima düstü aradim.
"Köydeydik 4-5 gündür, cenazemiz vardi" dedi ve ben telasla "Kim?" diye sordum.
7-8 yasina kadar yasadigim köyde onu hep gördügüm "Temel emmi" diye cagirmaya alistigim dedemin kardesiymis ölen :(
Annem öyle deyince, bir süre inanmaya calistim...O an aglamadan duramadim ve simdi yazarkende duramiyorum... Onu görünce aklima hep Temel Reis gelirdi.
Ilginc özellikleriydi belkide bende bir yerinin olmasi. Az hasta olunca surup sisesini kafasina dikleyerek icerdi, öyle istahli yemek yerdi ki...Evlerinde güzinenin üstünden cayi eksik etmezdi, gece kalkip cay demler icermis.
Her yil Türkiye'ye gidince mutlaka ziyaret ederim onlari birkac kez ve cok cömert insanlar...
Daha bu yil kac kez gördüm ve simdi görmedigimden hala orda zannediyorum...
Esim ona bir paket gümrük sigarasi ve bir gömlek vermisti, bende yurtdisi cikolatalari sekerleri...Bunlar bile gülümsetmisti koskoca insani. Hemen o gün gidip esim icin koca bir horoz kesmisti. Bir sonraki görmemizde de bahceye gidip bögürtlen topladigi tabagi elime tutusturmus kizimin sevip sevmedigini, ona iyi gelecegini söylemisti...Viyana'ya gelmeden öncede esimi bögürtlenlige götürüp ona toplattirmisti biraz ve annem onlari recel yapti, suan o recel bitmedi daha buzdolabinda...

Ölüm yanibasimizda...
Her an bizimle...
Ama biz hayati ve insanlari öyle sahipleniyoruz ki bitince tükenince böyle sasakaliyoruz iste :(
Ölüm var bunu bilmiyor muyuz sanki, tabikide bal gibi biliyoruz ama nedir o halde bizi böyle sasirtan...
Kendimiz gidince arkamizdakilerde böyle sasiracaklar ve bir süre sonra gececek.
Korkuyoruz aslinda degil mi?!
Orada bizi neler beklediginden korkuyoruz...
Kizim ölümle ilgili birsey gectiginde sormustu ne diye. Bende oraya gidince gelinmedigini demistim, " Anne sen ölme tamam mi " dedi...
"Allah ne zaman isterse yanina alir biz belirlemiyoruz kizim ölmeyi, insallah nice güzel günlerini görürüm" dedim...
Kizim eger birgün Allah yanina almak istemisse beni, unutma seni cok sevdigimi, bunu hep kalbinde sakla ve birgün seninde oraya gelip görüsecegimizi unutma! Bunlari anlamak icin henüz cok kücüksün...

Lütfen bu yaziyi okuyanlardan bir ricam var, Temel emmi icin birer Fatiha okur musunuz?
Allah rahmet eylesin.

23 comments

yazının tümünde duygularını içtenlikle anlayabiliyorum...başınız sağolsun....kızınla ilgili bölümde bende hep kızıma ölümle ilgili aynı şeyleri dile getiririm ama tabi çok küçük anlaymıyor...yüreği sevgi dolu tüm anneler sanırım senin hissettiklerini ve dile getirdiklerini hissediyor canım...sevgiyle ,sağlıkla kal...

16/9/09

Tabiki okuruz/okuduk ablacım...ALLAH'tan rahmet diliyorum Temel Dede'ye.Sevenlerine sabırlar versin Rabbim.Dünya telaşesine öyle bir dalmışız ki hayattaki tek gerçeği unutuyoruz ..Rabbim hepimize hayırlı ,imanlı ölümler nasip etsin...

16/9/09

Allah Rahmet Eylesin :(

Nur icinde yatsin insaallah.
Kandiliniz mubarek olsun.

Adsız
16/9/09

Allah rahmet eylesin canım..Başınız sağolsun :(

Canım benim başın sağ olsun, bir fatihanın lafı mı olur, ruhu şad olsun inşallah :((

Sevda
16/9/09

ALLAH rahmet eylesin mekani cennet olsun yakinlarina sabir versin yarabbim.

aci gercek malesef ölümün herkesin basina gelecegini bildigimiz halde sevdikelrini kaybetmeye dayanamiyo insan helede gurbette olunca inanmak istemiyoruz ama istesekde istemesekde elden gelen bir sey yok :(

ALLAH sevdiklerinle hayirli bir ömür nasip etsin

canım Rabim sabırlar versin. çok üzüldüm... takdiri ilahi işte. innalillahi ve innaileyhirraciun.

başınız sağolsun
mekanı cennet olsun ...

okunan fatihalari Rabbim kabul eylesin ins.. Basiniz sagolsun.. medinem

16/9/09

başın sağolsun canım ama ne mübarek insanmış ki ramazan ayında vefat etmiş

Adsız
16/9/09

Allah rahmet eylesin, başınız sağolsun. Duamı ettim Allah mekanını cennet eylesin

Başınız sağ olsun canım.
Temel emmi.nin mekanı cennet olsun.
Fatiha.mı da okudum Allah kabul etsin.

Allah rahmet eylesin
okudum canım

başın sağ olsun cümlesi ne kadar da sığmış; senin yazından sonra anlıyorum.
Allah sizlere uzun ömür versin...
Sevgiler...

Başınız sağolsun. Ölüm allahın takdiri. Sırası gelen...Mekanı cennet olsun.

Basiniz sagolsun arkadasim ..
Uzuldum .. : (

Allah rahmet eylesin.
Mekanı cennet olsun.
Fatihasını da okudum.
Allah kabul etsin.

allah rahmet eylesin..mekanı cennet olsun inşallah..ölüme söylencek söz bulunmuo malesef :(

17/9/09

Allah rahmet eylesin canım, fatihayı okudum ruhuna gitsin, ruhu şad olsun inşallah. ne güzel de demişsin kızına "Allah ne zaman isterse yanina alir biz belirlemiyoruz kizim ölmeyi, insallah nice güzel günlerini görürüm" diye.

Başınız saolsun Ceyda ablam :(

mekanı cennet olsun..

nuran
18/9/09

selam... medineden fatihayi okudum allah rahmet etsin sizlerede sabirlar diliyorum

19/9/09

Allah Rahmet eylesin canım...

Hepinize cok tesekkür ediyorum, blog arkadasliginin önemini bir kez daha anliyorum, okudugunuz Fatiha'lari Allah kabul etsin, Allah sizdende razi olsun, sevgilerimle.

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top