15

Rrrrrrrrrrrrr

Gecen gün kizimla babasi konusurlarken, kizimin "R" harflerini eksik cikardigini farkettim, gerci daha harfleri cikarisi oturmadi tam, degisecektir. Ama benim kücükken R özürlü oldugum aklima geldi o anda :) Köydeydik daha, karsi evlerden birindeki bir abi dalga gecerdi sanki hayal meyal onu hatirliyorum. O zamanlar Prelli markasinin reklami vardi ve benim "Pvelli" dememi taklit ederdi.

Abimde diyemedigim icin takilirdi. Eger yanlis hatirlamiyorsam birgün odadaki sandigin üstüne cikmis avazimiz ciktigi kadar "R" söylemeye calismistik abimle. -Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Bu denemelerin faydasi mi yoksa düzeleceginden mi sonra böyle bir problemim oldugunu hatirlamiyorum.

Gerci suan yasadigim ülkede cok ihtiyacim olmayacakti, almancada R'ler tam üzerine bastirarak cikarilmiyor zaten.

Bu hayal meyal hatirladigim zamanlar belkide 5-6 yaslarindaydim...

Ben kendimden anlattikca daha fazla duymak isteyen kizim icin aklima geldikce yazmak istiyorum bu tip hatiralarimi.

15 comments

ne tatlı ya,r leri söyleyemediği için sevimliği 1000 kat artmıştır:)

28/9/09

Canim kizim,
bende simdi ayci´ye nasil ögrettigimi hatirladim gülümseyerek:)
Dilimin ucuyla oyun oynar gibi R harflerini bastirarak:öRRRdek,baRRdak
gibi icinde R harfi bulunan kelimeleri siralarken ayci basladi isimleri saymaya.SünteRR, Ayserrrr diye. Cocuk her kelimeye bir RRR eklemeye basladi:)
Merak etme elbet ögrenecek. Keyfini sür bu yarim yamalak cümlelerin. Bir daha geri gelmiyor.
Sevgilerrrrr

bizim ailede de hemen hemen bütün çocuklar ufakken Rleri söyleyemiyor ama sonra düzeliyor. Gerçi ben bu gruba dahil olmadım:)

Herkesin "R" ile bir geçmişi var demek :)

Benimki söyleyememek değil de, ilkokul 1. sınıfa gidiyordum sanırım ve okumayı yeni söküyordum annem de bana bişi okutmaya çalışıyordu okumayı sökmemle alakalı bir durum vardı çok iyi hatırlıyorum.Ne olduysa ben "R" li kısmı okuyamadım,annemde r,r,r diyip duruyodu ikide bir.Ben de okula gidene kadar(annem beni her gün okula götürürdü de :D )rırrr rırrrrrr die die annemi gıcık ettiğimi hatırlıyorum.Hatta öyle bi gıcık etmiştim ki dayağı yememe ramak kalmıştı :D

Ya Ceyda ablam hakkaten süper bi insansın sen yaa beni varya aldın taa çocukluğuma götürdün bir "R" harfi ile.Hoş hala çocuksu, insanları gıcık etmeye çalışan bi yapım var ama çocuk aklı daha bir gıcıktım hatırlıyorum artık daha usluyum :)

Gülümseten bir anı. İnsan çocukken nelere takılıyor değil mi?

Sevgiyle kucaklıyorum kızını.

28/9/09

ben sana annem bana nasil R harfini ögretti diye yazcaktim ki - ne göreyimmmm :O annem anlatmis bile!

bu kadin nasil bu kadar cabuk davraniyor anlamiyorum!

simdi bi kosu gidip anneme yavas olmayi örrrrreticem ;)

Adsız
28/9/09

küçük yaşlarda çok tatlı oluyor evet ama büyüdüğünde kendisi için zor olacaktır .Ben kalıcı olacağını sanmıyorum.Senin gibi çocuğyla bu kadar ilgili bir annesi olduktan sonra korkmasın :) Birlikte üstesinden gelirsiniz.

28/9/09

BENİM FARE DE Y LERİ SÖYLEYEMİYOR UMURTA, YOL DEĞİL OL DİYOR ŞİMDİLİK SADECE İKİMİZ ANLAŞABİLİYORUZ SONRA DA BENİM SÖYLEDİKLERİMİ BEĞENMEZ.

çok tatlı bir anı. bence çok iyi düşünmüşsün. ben de anneme sık sık anılarını anlattırırım. geçmişe dair hikayeleri dinlemek çok keyiflidir. bu arada ben de s ve z harfini karıştırırdım:) hatırıma geldi.öpüldün şeker...

Büyüdükçe kendi kendine öğreniyor 2 oğlumda da vardı hiç üstüne düşmedik hatta hoşumuza gidiyordu:))

28/9/09

benim yeğenimde de var biraz .. bazı harfleri çıkarmakta zorlanıyor,o halleri o kadar tatlı ki:) ama büyüdüğünde alay konusu olmak onlar için pek eğlenceli olmayacak gibi.. 6 yaşına girecek ve henüz düzelmedi :)
Umarım senin şekerliğin düzelir:)

yüzümde tebessüm oluştu okurken o halerine bayılıyorum:))

bayiliyorum miniklerin "r"siz konuşmalarına...ben de küçükken söyleyemezdim diye hatirliyorum bizim çocuklarda olmadı ama

ayy bırak söyleyemesin ne tatlı konuşuru o şimdi rleri söyleyemediğinden:)) yerim ben onu:))kocaman oldular yaaa.daha hamilelik günlerimizi senin bana hadi sıra sende dediğin günleri dün gibi hatırlıyorum:))

reyhan

7/10/09

çok sevimli bir anı bencede,kızında ilerde bu yazıyı okuyup beraber hatırlarsınız bu günlerini:)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top