8

Takvim deyip gecmeyelim...

Artik takvim yapraklarini okumaya özen gösteriyorum cünkü güzel bilgiler oluyor, gecenlerde okuyupta begendigim seyleri sizlerle paylasmak istedim.

Hz. Ebu Zerr (r.a.) buyurdular: ''Yalnizlik, kötü arkadastan; iyi arkadas da yalnizliktan iyidir.''

Imam-i Gazali Hazretleri arkadasi üce ayirir:
''Gida gibi arkadas, her zaman lazimdir.
Ilac gibi arkadas, ihtiyac halinde lazimdir.
Hastalik gibi arkadas, hicbir zaman lazim degildir.''

Cafer-i Sadik (k.s.) Hazretleri: Bes kisiyle arkadaslik etme buyuruyor:
1- Yalanciyla; cünkü daima aldanabilirsin. Uzagi sana yakinlastirir, yakini da senden uzaklastirir.
2- Cimriyle; zira muhtac oldugun bir anda yardimini senden esirger.
3- Akmakla; zira sana menfaat vereyim derken zarar verir.
4- Korkakla; zira o seni ele verir. Tehlike aninda kacar ve seni yalniz birakir.
5- Fasikla (acikca günah islemekten cekinmeyen) ; zira o da seni bir lokma ekmege veya daha azina feda edebilir...

Resulullah Efendimiz (s.a.v.) söyle buyurmuslardir: '' Alti hasleti, güzel ahlaki islemeye devam ederseniz sizin cennete girmenize kefil olurum:
1- Konustugunuz zaman sadik olun, dogru söyleyin,
2- Va'd ettiginiz zaman va'dinizi yerine getirin,
3- Emanet olundugu zaman emanete riayet ediniz,
4- Namusunuzu muhafaza edin,
5- Gözlerinizi harama kapatin,
6- Ellerinizi haramdan cekin.''

'' Yorgunluk, agri, kaygi, keder, aci ve gamdan diken batmasina varincaya kadar Müslümana isabet eden her seye karsilik, Allahü Teala onun hatalarini örter.''
(Hadis-i Serif)

8 comments

19/12/08

ne güzel değilmi biz de ailece okuruz takvim yapraklarını....
paylaşım için teşekkürler

19/12/08

takvim yapraklarını ben de satır satır okurum hep.güzel yazılar bulurum hep.

19/12/08

rahmetlı babannemde her gun takvım yapragını okur eger hoslanmıssa gelinleriyle torunlarıyla paylaşırdı
bazen gercekten cok guzel seyler oluyor saol arkadasım paylasımın ıcın

Ne güzel yazılar bunlar, Allah razı olsun, Allah bizleri okuduklarımızla bildiklerimizle amel etmemizi nasip etsin.

Turkiyede kullanmiyorlar bu takvimi ama ben Hollandaya geleli beri okuyorum yine :) Cunku yapraklari hep ben kopariyorum e okumadanda gecmiyorum. Acayuip guzel bilgili seyler yaziyor. ben en cok gunun sozu - gunun olayi yazisini seviyorum.

Adsız
19/12/08

Geniş masa takvimi kullanırım genelde. Bu yıl babam yapraklı takvim bastırmış 2009 için bir tane aldım onun için. Küçükken arkalarındaki fıkra ve menkıbeleri okumayı severdim.
Ama şimdi yaprak koparma gibi bir derdi olmadığı için geniş masa ya da düz duvar takvimleri favorim.

19/12/08

Paylaşım için teşekkürler.Yeni şeyler öğrendim sayende:))

23/12/08

güsel bir paylaşım yine canım,benim evde bayağıdır takvim yok ondandır okuyamıyorum,,

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top