11

Hassaslik Zor

Bugün igrenc basladi bana.
Nedenini bilmiyorum neden öyle ama hissettiklerimi anlatayim.

Tranvayda önümde oturandan bir koku gelmesiyle basladi benim tiksinmem, sanki saclarindan böyle tipik, acayip rahatsiz edici koku geliyordu. Kilolu, orta yasli bir adamdi...5 duragi zor gittim yaa.

Bir yandan kendi kendime "bu koku sadece beni mi rahatsiz ediyor acaba, ben mi abartiyorum" seklinde düsündüm.

Sonra metroya dogru yürürken önümde cok kiloluca irice bir adam, seslice birkac kez hapsirdi ve zar zor yürüyordu sanki, hapsirirken o cikardigi sesler beni yine tiksindirdi.

Metroda karsimda duran yaslica bir adam, tirnaklari uzun uzun ve sarimsiydi, cok igrendim görünce...

Ve gazetede bir resimde, acik pembe gömlek, beyaz pantalonlu bakimli bir adam gördüm icim acildi ne kadar saf temiz gözüküyor diye, pozitiflik veriyor insana diye düsündüm.

Yaa ben cok cabuk mu igreniyorum ne! :S
Ama bu hosuma gitmiyor ve engelde olamiyorum.

Yani mesela yemek yerken böyle bir durumla karsilassam o an yemeyi birakiyorum istahim kaciyor. Tv'de izlediklerim bile istahimi kacirabiliyor bazen, böcek türü birsey görürsem ...

Ama bazilari direk yok sayabiliyor kendilerini rahatsiz eden seyleri, yani rahatsiz etmiyor daha dogrusu onlari.

Hassas olmak cok kötü yaa.
Hem duygusal olarak cok hassasim hemde tutum olarak.
Babam bana demek o yüzden "pamuk gibisin sende kizim yaaa" diye söylenirdi.
Babacim simdi nickimde zaten Kelebek Gibi, hassasligimida ifade ediyor zaten...
Kirli seyleri sevmiyorum, insanlarin kokmasini sevmiyorum!
Yollara tükürülmesinden nefret ediyorum, bugün adamin biri ayrica bunu yapiyordu, hemde kaldirimda durmus iyice ne var ne yok " öggg" .

Yaa farkettim simdi yazincada bunlar hem erkeklerdi!
Kadinlarda igrenc bir durum görmek daha az.
Ee erkekler kendinize az cekidüzen verin yani!

Kadinlari savunmuyorum burada, gördüklerimden bir istatistik varsayin i$te...
Daha cok temizlige ve centilmenlige davet ediyorum böyle olanlari!

11 comments

2/12/08

Sabahları tramvayda ben de seninle aynı durumda oluyorum:( hele hamileyken daha da kötü oluyordum. İnmem gereken duraktan önce iniyordum:)

Biraz temizlik lazım sadece. Çok önceleri tv de temizlikle ilgili küçük skeçler yapılırdı. tekrarlanmalı bence. İşyerinde de aynı sorunları yaşıyoruz. İncinmesin diye de söyleyemiyoruz ama olan bize oluyor:P

2/12/08

Aynı dertlerden muzdaribiz
ama benim asıl takıldığım bu adamlar evden çıkarken üstünü başını görmüyormu çocukları eşleri
Gir banyo yap, gömleğini değiştir
elini yıka, traş ol diyen hiçmi allahın kulu yok. Evet insanlar terleyebilirler ama artık bunlar için ne kadar çok çözüm var.
Ben ençok üzerine sigara sinmiş insanlardan iğreniyorum

Adsız
2/12/08

insanlarımız maalesef bu konularda çok dikkatli değil.Toplu taşıma araçları binilecek gibi değil.hele bir de camlar kapalı olup kalariferler yanınca nefes almak olanaksızlaşıyor.Duyarlı olmalı insanlar ama kendileri rahatsız olmuyor ki bundan etraftakilerini düşünsünler.Temizliği öğretmek kundakta başlamalı.Aile çok önemli bu konuda..Nasıl öğrenirlerse öyle yaşıyorlar.Alışkanlık gibi.İçten de gelmeli tabii.Bu yüzyılda hala bunları konuşuyor olmamız acayip ve de acı :(

2/12/08

herkesin farklı yada aynı şeylere duyarlılığı oluyor elbet,sana mide bulandırıcı gelenlerin biçoğu banada geliyor mesela,ama ben tvdeki böceklerden etkilenmiyorum mesela:)
bunların çözümü adına insanların bi şekilde eğitmesi lazım kendini bu temizlik konusunda,yada bazışarı için caydırıcı cezalar olabilmeli mesela trafikte giderken trafik sıkışınca muhtemelen can sıkıntısından kapısını açıp otobanın ortasına boğazını temizleyerek tükürmesi gerçektende iğrenç ve diğer insanların hakkını ihlal,dolayısıyla ne gerekiyorsa yapılmalı,hassaslık dediğin gibi bayanlarda daha fazla sanırım,,

okurken bile rahatsız oldum :(

Adsız
2/12/08

Ben hiç hassas diilim mesela biri geğirsin,ossursun,isterse zıçsın umrumda olmaz :D tabi limitim zorlanmamalı ha bir de yakın çevreme muziplik yapmaya da bayılırım yakın dostum Niko ve erkek arkdaşıma yapmışlığım vardır bişi yiyo olurum mesela ve o an Niko der ağzımı açarım kız tuvalete koşar :D ayy ben çok pis bi insanım sanırım ama toplumda hanım hanımcık kız o azını açıp milleti kusturan ben diilim aaa ne ayıp :P

NOt:senin miden bılandı kesin özür dilerim umarım sana bişi olmaz bu satırları okurken :)

hak veriyorum sana özellikle kötü kokan insanlara dayanamıyorum bes dakika bile dursam yanında bütün gün kokusu gitmiyor burnumdan...iyyk :)

Adsız
2/12/08

saydıklarınl karşılaşılsa midesi olan her bünyenin aynı tepkileri vermesi gerekir bence diye düşünüyorum o_O' Benim midem oldum olası her olaya hassas zaten kokulardan da müthiş etkileniyorum.yalnız değilsin ablam ...

kelebekçim yok saymak en iyisi yani en azında böle bir insan olmak için kendini zorlamalısın hiç şansın yok insanlarr temizlik denen şeye çok uzak. bir su bir sabun altı üstü

böcekler, hayvanlardan yana bir sıkıntım yok çok şükür..
Ama insana temizlik, incelik, nezaket, görgü, güzel ve doğru davranışlar yakışıyor. Kendini geliştirmeye açık olan insanın, kendini geliştirmeyipte hayvanlar gibi davranması benide etkiler, yolun ortasına gırtlağını yırtacak gibi tükürenler, yanında bayan varmı yokmu bakmadan ana avrat sövenlere, mahrem yerlerini yol ortasında kaşıyanlara, arabalarını yaya yoluna park edip, yayaların yok ortasına inmesine sebep olanlar.... bunun gibi bir sürü davranış bozukluğu.... daha çok yol almamız lazım, çokkkk...

davet ediyosun da , icabet ediyorlar mı ki:( malesef etmiyorlar. of ben de dediin şeylere iğreniyorum, ama malesef engel olamıyoruz.

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top