13

Pratiklik ne güzel :)

Sizlere begendigim ve beni ilgilendirenlerinden sectigim birkac pratik bilgi yaziyorum.
Umarim isinize yarar!

- Eğer cildiniz kuru ise bir muzu ezin, içerisine bir çay kaşığı bal veya bademyağı karıştırıp yüzünüze sürün. Bir kaç dakika bekleyip ılık su ile yıkayın.

- Eğer ayaklarınız çok hassas ise, sıcak havalarda şikayetleriniz artıyorsa, her sabah bir kaç damla zeytinyağı ile ovalayın.

- Dirsek ve topuklarınızın sertleşmesini istemiyorsanız, bir dilim limon ile ovun. Böylece yumuşacık olacaklardır.

- Bir büyük soğanı rendeleyin ve orta boy bir bal kavanozuna koyup iyice karıştırın. 48 saat bekletin, şurup haline geldiğinde öksürüğü ve soğuk algınlığı olan hastaya sabah akşam bir çorba kaşığı içirin. Soğanın içerdiği yağlar öksürüğü durduracaktır.

- Bisküvileriniz yumuşamışsa onları birkaç dakika fırınlayın.

- Fırında patates yapmadan önce , 10-15 dakika haşlayın ve çatal ile delin. Daha kolay pişecektir.
- Buz kalıplarınızı su ile doldurmadan önce bölmelere portakal, limon ve dilediğiniz meyve parçacıkları yerleştirirseniz dekoratif buzlar elde etmiş olursunuz.

- Ütü yapmayı kolaylaştırmak ve süreyi azaltmak için ütü masasının kılıfının altına alüminyum folyo koyun. Sıcağı geri yansıtacağından ütü yapmak daha kolay olacaktır.

- Çekmeceleri içini boşaltmadan temizlemek istiyorsanız, elektrik süpürgesinin ucuna ince bir çorap geçirin.

- Tahta kaplarınızı suyun içerisinde bekletirseniz çatlarlar. Bunu önlemek için kullandıktan sonra bekletmeden yıkayıp, kurulayın. Böylece tahtaların bozulmalarını önlemiş olursunuz.

- Mobilyaların yerlerini değiştirdiğinizde halıların üzerinde iz bırakır. Bu izleri yok etmek için izlerin üzerine bir parça buz koyun ve erimesini bekleyin. Daha sonra üzerinde elektrik süpürgesini gezdirin. İzden eser kalmadığını göreceksiniz.

- Evinizde hayvan besliyorsanız ve bunların tüyleri koltuklarınıza, kanepelerinize bulaşıyorsa elinize yapışkan bir bant sarın ve tüylü olan yerlerde gezdirin.

- Elbisenize sakız yapışırsa, naylon torbanın içerisinde buzluğa koyun. Bir saat bekletin ve çıkartın. Kolayca çıkacaktır.

- Fermuarlı giyeceklerinizi çamaşır makinesine koymadan önce kapalı olup olmadığını kontrol edin. Açıksa zedelenebilirler.

- Satın aldığınız plastik ve cam eşyaların üzerine yapıştırılan etiketlerden kurtulmak için etiketin üzerine yemeklik margarin sürün ve 15 dakika bekletin. Bir bez ile ovalayıp yıkayın. Üzerinde hiç bir leke ve çizilme oluşmayacaktır.

- Satın aldığınız kahveyi taze saklamak istiyorsanız cam kavanoza boşaltıp içine iki adet kesme şeker atın. Ağzını sıkıca kapatın. Kahvenin taze kaldığını göreceksiniz.

- Kötü kokan spor ayakkabılarınızın içerisine biraz bikarbonat koyun ve bir gece bekletin. Sabahleyin silkeleyin. Kötü kokulardan eser kalmayacaktır.

- Lambalarınızın üzerine kullanmadığınız kokularınızdan veya biraz vanilya sürerseniz, lambalarınızı yaktığınızda mis gibi koku yayılacaktır. (Fazla sürülmez.)

- Kızartma kokularının bütün eve yayılmaması için yağın içerisine bir iki dal maydanoz atın.

- Yoğurttan daha fazla yararlanmak istiyorsanız suyunu atmayın. Yoğurdun tüm mineral ve vitaminleri bu suyun içinde bulunmaktadır.

- Yaptığınız böreğin kıvamında pişmesini istiyorsanız fırına koymadan önce birkaç saat buzdolabında bekletin. Böylece çok daha lezzetli olacaktır.

- Kesilmiş ve açık havada kalmış soğan zararlıdır. Kullanmadığınız soğan parçalarını saklamayın.

Ailem

13 comments

6/11/08

hey benim cildim kuru evettt...denicemmmm denicemm!

Adsız
6/11/08

Bana da maille gelmişti cildiniz yağlı ise ne yapcaksınız onu da bulsam :)Şeker bloguna yanlara yüklediklerin habire pop up pencere den bunu açıyor bilesin http://www.download-provider.com/?aff.id=1140

özellikle lambaya vanilya yada koku sürmekk dikkatimi ç ektii süper fikirler paylaşımın içn tşk

Adsız
6/11/08

Bildiklerim de var ama bilmediklerimi örendim ;) saolasın :)

6/11/08

Waaayyyyy süpersiiinnnn. Çok işime yarayacak bunlar.

6/11/08

Güzel bir derleme olmuş. Benim kayınvalidem de öğrendiğim bir pratik bilgi var. Yoğurt pakedini açar açmaz, yoğurdu bir güzel karıştırıyorum. Görünümü güzel oluyor ve hiç sulanmıyor. Denemenizi tavsiye ederim.

6/11/08

aaa bu kesilmiş soğanı sonra kullanmayını ilk kez okudum,zararlı olduğunu bilmiyordum,hımmm,güsel bilgiler için teşşekkürler ceydacım,,

6/11/08

Tek tek yazmiyorum ama bu bilgilerin bircogu bana cok yarayacak, paylasimin icin sagolasin canim..

himm demek posete koyup oyle buzlukta bekletcez haa, ben direk atmistim da sakizli giysiyi, demek o yuzden basarili sonuc elde edemedim..tama boyle yapcam artik ;)

6/11/08

su spor ayakkabılar ve etıketler cok ıyı gorunuyor aslında hepsı cok ıyı bence
bu arada canım arkdasım bır oncekı yazıyı esımle okudum uygulamaya calısacagız sen supersın ne guzel yazılar buluyorsun boyle allah razı olsun canım arkadasım

paylaşımın için teşekkürler...

hakkaten güzel bilgiler ben de kopyalayıp kaydettim. teşekkür ederim paylaştığın için...

Su muz ve bal olayını deneyeyim cildim için

12/11/08

güzel bilgiler bunlar teşekkürler :)

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top