9

Riesenrad - Dev Teker

Viyana'da büyük bir Lunapark var ve ismi "Prater", kizim burayi cok sever demistim daha önce. Yalniz kücükler icin degil büyükler icinde cook eglenceli seyler var.
Prater'de birkac dönme dolap var ( cocuklara, büyüklere ) ama bir tanesi gercekten cok büyük ve "Riesenrad" ismini vermisler, yani dev teker falan demek türkcesi.

Bu dev dönme dolap Viyana'nin simgesi bir yer adeta, yani Viyana kartpostallarinda cogunlukla bulunur ve meshurdur. Taa 1897'de insa edilmis.
Bu dönme dolabin vagonlari var ve 1 vagona 12 kisi girebiliyor sanirim. Ayrica kiralanabiliyorda, icinde özel yemek bile yenilebiliyor. Mesela evlilik icin, özel günler icin..vs. degisik birsey yapmak isteyenlere :)

Büyüklügü hakkinda ayrintilarida yazayim;
Dönme dolabin capi yaklasik 61 metre, yükseklik 65 metre, dönüs hizliligi saatte 3 km. gibi.
Yani bayagi yavas rahatca etraf izlenilebilir.

Bir kez binilmesi 8 euro ( büyükler icin ), 3,20 euro cocuklar icin.( Yakinda degismediyse )

Viyana ile ilgili arada yazayimki Viyana deyince buradan birseyler cagrisim yapsin sizlerede :)

9 comments

11/10/08

Mineral oudra icin soyluyorum gercekten makyaj yapasim geldi ceyda cim oyle guzel anlatmissinki:-))
Donme dolaba gelince cok seker goruuyor ben cok severim boyle parklari burdada varmis oncede 6flax mis adi sanirim ama katrina dan sonra kapanmis, malesef:-(((

Adsız
11/10/08

vay vay vay harika birşeymiş yaa manzarası da dehşet ben ona pinmek istiyoruumm :(((

Benim blogumda bir yorum bıraktığınız ve o vastısıyla sizi buldum. Sayfanızı açtığım an ben 35 sene gereye çekildim. O donme dolap 1972 yazında bindim. Üniversitemin korosuyla Viennaya geldik. Heycanlı şeyler sevmediğime ramen arkadaşlarlımla bindim. Çok korktum! Onun için bu kadar seneden sonra hala dün gibi hatırlıyorum.

ayyy ben buna binmek istiyorummmmmmmm:) bayıldım hihi:)

11/10/08

Çok teşekkür eerim yorumun için nereye cevap yazacağımı bilemedim. Acemilik işte mazur gör :) sevgiler...

hala korkarım bunlardan :) sanki oturdugumuz o şey ters dönüverecekmiş gibi gelir :) kafasının üstünden giden trneden korkmam ama bundan korkarım :)

Adsız
11/10/08

bizim ev 10. katta olduğu için hiç böyle şeylere binme gibi bi merakım yok yere yakın olmak her zaman daha iyidir.

11/10/08

düğünümün bu dönmedolapta olması düşüncesi güzel olurdu valla :)))

acayip canım çekti bu dönme dolaba binmeyi. küçükken babam bizi götürürdü lune parka en çoks evdiğim ve hatırladığım dönme dolap. bir kaç kez arkadaşalra yalvardım binelim diye kimse bana eşlik etmeyince cesaret edemedim ama sizin dönme dlap kabinli yani güvenilir çok isterim binmeyi yaaaaa...

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top