19

Firinda Wellness Tavuk

Yemekle aram orta sekerlidir.
Yani yemek yemekle degilde yapmakla :D

Esim sagolsun bu konuda hic problem cikarmaz, yemek yapmadiysam hemen disaridan ismarlar yahut alir gelir birlikte yeriz.
Bu konuda kendisini cok takdir ediyorum ve sirasi gelmisken yemek yüzünden evde kavga cikaran yahut moral bozan erkekleride siddetle kiniyorum!
Yemek yapmayinca degil hatta yapincada begenmeyenleride bogasim geliyor :D
Insan zahmet etmis der zehir olsa yer : D
Hem i$i bilmiyorlar ki, halbuki "eline saglik hanim" deyiverse etse hanimi ona dahada iyilerini yapmaya calisacak, begeni gördügünden emegine degmis olacak.
Ama yukaridaki gibi hep bir begenmeme modundaki herife istekli yemek yapilacagini sanmiyorum, hatta bu bir iskence gibi olacak hanimi icin her defasinda!!!
Neyse....

Simdi ayimiz Ramazanken pratik birsey paylasayim istedim.
Tavuk hem pismesi kolay hemde yemesi güzel bir gida hemde bütceye daha uygun :)
Tavugumuzu aliyoruz, ister kanat ister but farketmez, tavuk olsunda :D
Bunun kalin yerlerine bicak batiriyoruz, yani tavugun aralari iyi pissin diye yapiyorum bunu ben hemde aralarinada baharat girsin diye.
Delik desik ettikten sonra, üstüne 15-20 damla limon damlatiyoruz, sonra bol köri,tuz ve biraz zeytinyagi ilave ediyoruz.
Bu asamada elimize bir eldiven gerekli oluyor, yani hem hijyen hemde köri renk veriyor ellere ondan. Bir güzel tavuga masaj yapiyoruz, o delik desik ettigimiz aralari dahil :)
Tavugu biraz dinlenmeye buzdolabina davet ediyoruz.
Sonra yaninda ne yakistiriyorsak evde ne varsa sebzelerden, havuc, patates, sogan...vs. küplingen yahut ücgen, dikdörtgen nasil dograrsak artik...
Bunlarida tuzlayip hafif baharatliyoruz.

Dinlenen tavukla sebzeleri yagli kagit serilmis bir borcama koyuyoruz,cok az ilik su ilave ettikten sonra üstünü yine yagli kagitla örtüyoruz ve dogru firina postaliyoruz.
Firinda onlar iyice kaynasiyorlar aralarinda ve buharinda yardimiyla pisiveriyorlar.

Bu sekil kizartmalardan daha hafif oluyor kesinlikle, hemde kizartmadaki gibi yag sicramiyor her tarafa hemde ugrastirmiyor firinda nasilsa kendi pisiyor :)

Afiyetler olsun :)

Not: Resimdeki daha masaji yapilmamis ve baslangic asamasindadir, bitmis asamasini görüp caniniz cekmesin hem:P Ayrica ismide kendi uydurugum.

19 comments

ooo ceyda abla maşallah yemek yapmasanda yaptığında maşaallah keşke bitmişhalinide çekseydinn :(

neyse etin yanına köri çok güzel yakışıyor gerçekten hemde çok güzel bi tad veriyoo elleine sağlık devamını bekliyoruzz :)

3/9/08

hımmm:)nede güsel görünüyo,bide pişirip resmini çekseydin kokusu bile gelirdi heralde sıcak sıcak:)
ben bayılıyım fırında pişince tavuğa vede özellikle sebzelere:D
ellerine sağlık canım,afiyet olsun,,

Oy oy Ceyda hanım afiyet olsun. İftara bizi cagırırsın artık :D
Tavuk vazgecilmezimdir. Özellikle mangalda. Yooo aslında tavugu herşekilde severiiiim.
Tarif çok güzel ve basit aslında. Ama evde tavuk yok. Malesef bu eve fazla tavuk girmiyor. Sadece davetlerde girer sofraya. Ama tarifi çok begendim. Bir ara kendi evimde deneyecegim :)
Çok şükür benim eşimde ne bulursa onu yer, yalnız yemek yapmadıysam olsun gel dişardan siparış verelim demez. Begenmedigi yemek oldugunda söyler ama kırmadan. Ama kayınbabam çok fena. Adamı hastra eder, o yüzden onlarla birlikte yiyecegimiz zaman yeni tarifler denemem. Begenmiyorlar cunku ve benimde moralim bozuluyor.

Adsız
3/9/08

eminim ki çok lezzetli oluyordur.Köriye bayılırım zaten :)
Benim eşimde yemek konusunda hiç ayrım yapmaz.İlla yemek olacak diye diretmez,uyumludur.Yemek seçen erkeklere sinir olurum.Allah eşlerinin yardımcısı olsun..

Aaahhhh arkadaşlar benim eşim yemek konusunda çok seçicidir. kendisi fast food da işletme müdürüdür. Ama asla ağzına oradan yemek koymaz komik ama gerçek :{
et ve et ürünlerini kesinlikle yemez vejetaryen oluyorlar kendisi:((((((((((

ramazan bereketii ileee geldii. çOK ŞÜKÜR HERŞEY VAR. YEMEK YAPMAK MALZEME OLUNCA HİÇ ZOR DEĞİL . ALLAH YOKLUĞUNU ARATMASIN .ÇOK ŞÜKÜR.
TAVUGADA BAYILIRIM AMA BEN HAŞLAMADAN FIRINLAMAM İÇİME SİNMİYOR ÇÜNKÜ OZAMAN . SEVGLİR CANIMM

kelebeğim elelrine sağlık. Bir tek limon olayını merak ettim , bir ekşilik veriyormu diye. Köri sağlık açısından da çok faydalı bir baharattır. Sevgiler sana

ellerine sağlık canım ben az tavuk yiyen biri olarak söylüyorum ki cezbedici dogrusu :)))) iyi bak kendineee

Hmmmm ellerine saglik, cok lezzetli gorunuyor Kelebek'im :)
Evet oyle kocalari ben de kiniyorum, yemek isi de ortak olmali bence :)
Canim benim Hayirli Ramazanlar diliyorum sana :)

Adsız
3/9/08

Ellerine sağlık Ceyda ablam şu köriyi hiç kullanmadm ben he :) tadını bilmiom baharat çok severim ama köri kısmet olmadı :D

3/9/08

ellerine sağlık aplaa,çok güzel gözüküyor tavuklar.yalnız yemeğin ismini ilk anda fırında wireless tavuk olarak okudummm,tam şaşırıyordumkii yanlış okuduğumu anladımm :D

Bacıııım seninlede mektuplaşsak mı ki? :) kendi blogumdada bıraktım yorum ama buraya yazmak daha faydalı :) Madem msnleşemiyoruz bizde mektuplaşırız :)

Yorumun için te$ekkür ederim abla :) ben de senin blogunu bikaç aydir takip ediyodum :) hatta biraz önce çay içerken sen geldin aklima :D insallah hep birlikte güzel vakitler geçiririz, kib abla :)

Sagol abla :) ben de seni ekliyorum :):):)

MERHABALAR,
Uzun zamandır blogunuza misafir olmaya çalışıyorum. Ben merakla açmaya çalıştıkça yazılar bir türlü gelmiyordu, sadece başlık vardı. Nihayetinde o da oldu ama bu seferde foto yok. Neyse ilerleyen zamanda onu da bekliyoruz. Ne hikmetse?
Ellerinize sağlık, hakkaten pratik bir tarif, hele çalışan bayanlar için çok güzel bir tarif.

SEVGİLER

3/9/08

s.a ablacım ee geldim artık sonunda:) Hayırlı Ramazanlar

3/9/08

ellerıne saglık canımm
emınımm cok lezız olmustur :)

3/9/08

zaten seviyorum tavuğu ,şimdi yemek tarifine ne gerek vardı :D
şaka bi yana tşk ederiz.ufak tefek şeyler bizde öğreniyoruz ki arada lazım oluyor :)

7/9/08

Benim bu haliyle bile canım çekti :)) İyi ki pişmişini koymamışsın :P

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top