6

Kahrın da hoş,lütfün da hoş!

İslam o kadar dostluktur ki kainata,

Ne kırmaya,ne de kırılmaya müsaade eder..

Daveti barışa,affa,bağışlamaya,ve kolaylığadır..


Onda sevinçler,mutluluklar meşru,


Aşağılıklar,kötülükler,çirkinlikler,yasaktır..


Bir başka değişte,insani olan ne varsa,islami’dir..


İslami olanda insanidir..


Müslüman,sadece insana değil,dağa,taşa,kurda kuşa da Dosttur..


Allah’ın eseri ve sanatı bilerek ,bütün kainatla dost olmak, Mü’minin şiarıdır..


Dost kırmaz ve kırılmaz..


Dost,dostu kırabilir mi..??


Dost,Hakk’ın tecelli makamı olan kalbi,kırabilir mi..?


Dost olan dostunun kalbini kıramaz amma,kendi gönül Buruk olur,kırık olur..


Bu kırıklık onu Hakk’a yaklaştırır..


Çünkü,Rabbimiz “Ben gönlü kırık olanla beraberim “buyurmuştu..


Dosta göre çilesiz,dertsiz,bir hayat,unutulmuş bir hayattır..


Bazı Allah dostları,şöyle yakarılarmış.. --Rabbim,ben ne hata ettim ki,terk ettin..?


Evet,çilesiz,üzüntüsüz,hastalıksız ,gözyaşisiz bir ömür Makbul müdür..?


Bu dünya da çekilenler kefaret olur,Ahiret hesabını azaltır, Kolaylaştırır..


Peki hesabı hep tehir edilenler….


Dost çileler çeker,şikayet bilmez..


Hayrın ve şerrin Yaratıcısını bildiği için,başına gelenlere karşı teslimiyet içindedir..


Şair dediği gibi..


Hoştur bana Senden gelen


Ya hil’ ü yahut kefen


Ya taze gül yahud diken


Kahrın da hoş, lütfün da hoş..


Gerek ağlat gerek güldür


Gerek dirilt gerek öldür


Bu aşık hem Sana kuldur


Kahrın da hoş,lütfün da hoş..

Not: Bu güzel siirsel yaziyi paylasip acele kaciyorum :P Ayrintilar haftasonuna insallah :)


6 comments

10/9/08

süper yazıydıı hafta sonunu iple çekiyorum...

merak ediyorum neler yaptın neler ettin?

Eğer yürüdüğünüz bir yolda hiç engel yoksa, o yol sizi hiçbir yere götürmez,
Yüreğine ve ellerine sağlık.

Adsız
11/9/08

ceydacım bu güzel yazı için teşekkürler.insanın kendini şöyle bir gözden geçirmesini sağlıyor.detyalarıda hafta sonu bekliyorum:))

Bu arada okul nasıl gidiyor?

biolog77

:)))))
tabi paylaşırsın kopyala-yapıştır:))) diğer türlü vakit çok alıyor di mi:))))
haklısın şimdi sen çok yoğunsundur. bir de evde otururken bir anda bu tempoya alışmak zor özellikle ev hanımlığı, eşlik ve annelik görevin de varsa yanısıra.
Allah kolaylık versin diyor haftasonu yazacağın yazılar umarım çok keyifklidir. sevgiyle kal...

11/9/08

o kadar yoğunlukta bunu yapabilmen bile süper :)) bekliyoruz seni tatlı dilli baaayen :D

Adsız
12/9/08

Hastaydım Ceyda ablam hoş hala tam iyileşmedim :( uğradım ama yorum yazamamıştım paylaşım yine çok güzel olmuş saolasın

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top