8

YeSiL CaY icmedin mi hala? Aaaaa :)

Yesil cayi özellikle cok severim!
Yaz mevsimi geleli biraz uzaklastim ama sicak degilde soguduktan sonra iciyorum...
Kisin en güzel yanida bu sicacik caylar benim icin:)
Yesil cayin faydalarindan bahsedicem ki icmeyenlerde hemen baslasinlar diye:)
1- Kanser Riskini Düşürür:
Bir antioksidan çeşidi olan polifenoller yeşil çayda bolca bulunur. Bu antioksidan çeşidi, kanser hücrelerinin vücudunuzda barınmasını zorlaştırır, kan damarlarındaki akışkanlığı güçlendirir.
2- Cildi Pürüzlerden Kurtarır:
Bir sıyrık, ısırık veya ufak bir cilt yaranız varsa, size çok ilginç bir yöntem söyleyebiliriz. Yeşil çay yapraklarını, demleme sonrası atmayın. Islanmış yeşil çay yapraklarına pamuk ile bastırın, daha sonra bunu cildinize sürün. Çay, doğal bir antiseptik görevi görür ve ciltte bölgesel kaşınmayı önlemede yardımcı olur. Güneş yanıkları veya akşamdan kalma gözaltı morlukları için de aynı yöntemi deneyebilirsiniz. Güneşe çıkmadan önce pamukla ıslatılmış yeşil çay özütlerinden cildinize sürebilirsiniz.
3- Kan Basıncınızı Düzenler:
Günde sadece yarım fincan yeşil çay içenlerin, içmeyenlere oranla %50 daha az hipertansiyon riskleri bulunuyor.Polifenollere geri dönüyoruz, yeşil çay içerisinde bulunan bu antioksidanlar, yüksek kan basıncını önler ve kan damarlarının büzüşüp daralmasını engellerler.
4- Hafızanızı Diri Tutar:
Yetişkinler üzerinde yapılan bir araştırmada, günde en az 2 fincan yeşil çay içenlerin, içmeyenlere oranla daha az zihinsel gerileme ve idrak kabiliyeti sorunları yaşadığı gözlemlenmiştir. Bunun nedeni, yeşil çayın içinde bulunan antioksidanların, vücudumuzdaki serbest radikaller ile savaşması ve böylece beynimizdeki sinirlere ekstra bir koruma sağlamasıdır.
5- Genç Kalın:
Eninde sonunda ölecegiz elbet ama yasliyken saglikli bir dede veya nine olmak kim istemez? Torunlarimizla birer arkadas gibi olabilmeyi :) Bunamayi önler yani.
Günlük 1-2 fincan içeceğiniz yeşil çay sayesinde bozulan arterlerden, tıkanmaktan dolayı oluşan kolesterole kadar tüm sorunların oluşmasını engelleyebilir.

Yesil cay satiminda firlama olacak bu yazimdan sonra :D

Ben iciyorum ve saglikliyim cok sükür yoksa neden tavsiye edeyimki, cildinizede sürün bol bol, neymis o kremler yapmacik kimyasal seyler, en güzeli dogal kaynaklar dururken :)


Not: Kaynak RealAge sitesidir + benim kendimden kattiklarim :)

8 comments

Adsız
18/8/08

Açıkcası 1 dilim limon eşliğinde yeşil çay benim de tercihimdir ama ben sallamadan çok demleme çayı sevdiğim için ofiste ne bulursak onu tüketiyoruz. Eski çalıştığım firmanın patronunun bir ayağı türkmenistandaydı. Her gidiş gelişinde de kalın kıyılmış kurutulmuş yeşil çay getirir porselen demlik üstünde onu demletir, hoş bir porselen çay setinde limon eşliğinde onu içerdi. Sonradan öğrendim yeşil çay olduğunu. Ne hoş bir tadı vardı, aktarlarda (attarmıdır yoksa) bulabilirmiyim acaba. dur ben bi araştırayım aklıma düşürdün şimdi :))

Bugünden sonra bende yeşilçay tüketmeye başlayacağım benimle birlikte yeşilçay üzerine ticaret yapan birçok firmada ortaya cıkacaktır :) Yaşasın yeşilçay içenler ve zorla içirenler derneği :)

Ben içiyordum şeker ama sadece zayıflamak içindi:))))şimdi daha bir iştahla içerim , paylaştığın bilgiler için sağol, varol, nur ol:)
sevgiyle, sağlıcakla kal...

selam,
hoşbulduk canım
yeşil çayı ve diğer bitki çaylarını malesef sevmiyorum
hasta olunca ıhlamur içerim sadece
sevgiler sana

18/8/08

Ben de bir dönem zayıflamak için aktardan alıp kaynatıp dolaba koyuyordum ve gün içinde aklıma geldikçe kafama dikip içiyordum. O kadar çok içince öyle bir tiksindim ki, şimdi içmek istediğim halde içemiyorum :(( Gerçi hiç bişeyde olmadı (zayıflamadım yani) Aman benim gibi olmayın.

19/8/08

Off bir fincan yeşil çay güzel olurdu şimdi :) Seviyorum ben de :) İçiyordum ama bu kadar faydasını bilmiyordum :p İyi oldu :D

Adsız
19/8/08

evet kesinlikle katılıyorum her gün mutlaka içilmesi gerek uzak doğunun o pürüzsüz ciltli, çabuk hastalanmayan dinç insanlarının sırrı yeşil çayda saklı üstelik içimi çok yumuşak kokusu ve tadı çok hoş :) biliyordum ama bu kadar fazla faydası olduğunu da bilmiyordum bilgilendirmelerin için teşekkürler ablam .

Adsız
19/8/08

şu yeişl çaya birt türlü alışmamadım bence. kışın favorim böğürtlen veyahut kuşburnudur. ama en favorim yaz kış sütlü nescafedir...

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top