18

Hosgeldin 11 AYIN SULTANI

Onbir ayın sultanı,
Kıymetlidir her ânı,
Süslersin şu cihânı,
Hoşgeldin yâ Ramazan!

Akşam ezanı dinlemek,
Sahur vakti yemek yemek,
Ramazana mahsus şeydir
Gece davulcu söylemek.
Ramazan’ım merhaba!
Bizlere verdin sefâ,
Rabbimize hamdolsun,
Her nefeste bin defa.
Ahzâb Suresi: 35. Ayet
"Oruç tutan erkekler ve oruç tutan kadınlar, ırzlarını koruyan erkekler ve (ırzlarını) koruyan kadınlar, Allâh’ı çok zikreden erkekler ve zikreden kadınlar varya; işte Allâh, bunlar için bir mağfiret ve büyük bir mükâfat hazırlamıştır"

Bakara Suresi-185. Ayet
"Ramazan ayı, insanlara yol gösterici, doğrunun ve doğruyu eğriden ayırmanın açık delilleri olarak Kur'an'ın indirildiği aydır. Öyle ise sizden ramazan ayını idrak edenler onda oruç tutsun. Kim o anda hasta veya yolcu olursa (tutamadığı günler sayısınca) başka günlerde kaza etsin. Allah sizin için kolaylık ister, zorluk istemez. Bütün bunlar, sayıyı tamamlamanız ve size doğru yolu göstermesine karşılık, Allah'ı tazim etmeniz, şükretmeniz içindir."

İftar Duası:
" Allah’ım! Senin için oruç tuttum, Senin için rızkınla orucumu açtım. Ancak Sana tevekkül ettim. Seni hamdinle tesbih ederim.
Ramazan ayi geldiginde Cennet kapilari acilir, Cehennem kapilari kapatilir, seytanlar da baglanir,
Bu ayda, her gece, Cehenneme girmesi gereken, binlerce Müslüman affolur, azat olur.
Bu ayı fırsat bilmeli, elden geldiği kadar ibadet etmelidir. Allahü tealanın razı olduğu işleri yapmalıdır. Bu ayı, ahireti kazanmak için fırsat bilmelidir.
Açıktan oruç yiyen, bu aya hürmet etmemiş olur. Namaz kılmayanın da, oruç tutması ve haramlardan kaçınması gerekir. Bunların orucu kabul olur ve imanları olduğu anlaşılır.
Hepimiz unutulmaz güzellikte bir Ramazan geciririz insallah!

18 comments

31/8/08

hayırlı ramazanlar ceydacım

hayırlı Ramazanlar Ceydaaa :)
Gecen sene ramazan ayı dogumuma dekgeldigi için oruc tutamamıştım ama şimdi sabırsızlanıyorum. Daha bir heyecanlıyım bu ramazan.

Adsız
31/8/08

İnsanın içini huzur dolduran koskoca 1 ay,umarım güzelliklerle geçer tüm 1 ayımız :)çok güzel ya tüm insnaların aynı duyguda bütünleşmesi kelimelerle anlatılamıycak bi güzellik şu ramazan ayı,bayramlarımız,kandillerimiz

Hayırlı Ramazanlar Kelebekgibi,inş oralarda ülke topragında yasanan Ramazanlar gibi bir Ramazan gecirirsin.:)

31/8/08

hayırlı zamanlar aplacımmm ^_^ inanmıorummm sobelenmişim :P öyle çok hayalim var ki...en kısa zamanda yazacağım inşaALLAH :)

31/8/08

Aminn diyorum bu güzel duana! İnşallah hayır ve mutluluk getirsin bu mübarek ay bütün müslümanlara, Allah hidayet nasip etsin ihtiyacı olanlara

Adsız
31/8/08

Bütün ramazan konulu postlarda dile getirdim burada da söylemeden edemeyeceğim bu yıl bir farklı özlemişim nedense bu atmosferi bu güne çok heyecn duyarak başladım gece boyunca daha neler yaşayacağım kimbilir :) oh bee insan kendini temiz hissediyor yahu Ramazanda :D
Hepimiz için hayırlı ve mübarek olsun .

Adsız
31/8/08

Ne mutluki bize bir ramazana daha kavuşa bildik.Buı ayın önemini bilip layıkıyla geçirebileceğimiz bir ramazan olmanı diliyorum.

Ceydacım bir ara iftarada beklerim:P

biolog77

31/8/08

Hayirli Ramazanlar Ceyda Ablacim :)

Hayırlı ramazanlar şuan sahura en yakın sürede ben yazıyorum.
:)Artık kocaman adam olduk hala davulcu yolu gözlüyorum:)

Adsız
1/9/08

Canım kelebegim ramazanı şerifimiz mübarek olsun haıyla eda edebilmeyi rabbim cümlemize nasip eylesin. Amin

çok huzur dolu bir sayfa olmuş ramazana dair yüregine saglık

Sevgiyle kal!

ramazan-ı şerifin hayırlı olsun ceyda ablacımm...

ayetler ve dua çok güzel ellerine sğlık

Adsız
1/9/08

Gerçekten Ramazan'da insanın içini bi huzur kaplıyor, milletçe aynı anda hep birlikte yaptığımız tek ibadet olduğu için sanırım çok daha farklı hissettiriyor. Bir ramazana daha kavuşmanın sevinci var içimde, Hepimizin mübarek Ramazan ayı kutlu olsun

Hayırlı ramazanlar :) Çok şükür kavuştuk :)

Hepimize hayırlı Ramazanlar diliyoruz.

canımcığım ramazan ın hayırlı olsun. duanı beklerim...

2/9/08

hayallerin nede güsellermiş:)
her insanın kendine ve hayatındaki sevdiklerine dair bissürü hayali olmalı diye geçti içimden şimdi kendi hayallerimide düşünerekten:)sevgiler kelebeğim,,
bu arada bugün ramazanın 2.günü,daha başındayız,ve sanada oralarda hayırlı huzurlu ve dolu dolu nasiplendiğimiz bir ramazan ayı diliyorum inş. ceydacım:D

size de hayırlı ramazanlar...

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top