7

Akilli Kasa


Esimle alisveristeydik gecenlerde.
Kasaya geldik, baktim yan kasa cok modern birsey ve basinda kimse yoktu.
(Bu resimdekine cok benziyordu, IBM kasasiydi.)

Esimle bakinirken müsteri girdi o kasaya ve kendi aldiklarini gerekli dügmelere basarak kendi ödedi, bir görevli az kenardan bakiyordu tabii dogru mu yapiyor diye sanirim!
Yani kasalar otomatik olmus ve orada bir tane deniyorlardi sanirim.
Aldiklarini tek tek gecirip, ekrandan parayla mi yoksa kartla mi ödeyecegini seciyorsun ve ödüyorsun.

Bu bize söyle bir izlenim verdi, gitgide hersey makinalasiyor ve insan ihtiyaci azaliyor is ortaminda! Bu alanda calisan kisiler mecbur baska is türlerine yönelecekler ileride demekki!

Benim ayrildigim isyerindede bu tarz birsey olmustu. Yani Chipsleri paketleyen makinalar daha modern olmus ve bircok isciyi isten cikarmislardi.

Devir makina devri diyorum!
En cok merak ettigimse acaba hani filmlerdeki gibi gökte ucan arabalar falan olacak mi:)
Yerde yer kalmayinca göge dogru yönelecekler sanirim mantik olarak:)

Teknolojiyi seviyorum, zarar vermedigi sürece!

7 comments

5/7/08

:(
ben böyle seyler istemiyorum...asosyal olcaz...nedir bu ya? insanlar konusmasini unutcak, birbirine tesekkür etmesini, kavga etmesini, sevmeyi unutcak...

inanmıyoruuuum.Bi bu eksikti. Bir sürü kasiyer var hepsi işsiz kalacak demek.

5/7/08

bu işsizlik ortamında buda yayılırsa nice olur halimiz ...
Şablonun hayırlı olsun :)güle güle yaz:)

Adsız
5/7/08

bence çok gereksiz bişi üstelik insan alışveriş yapıp yoruluyo(ben yani :) )bir de kasaya gelince yine kendin yap hoş diil ve de doğru,insan ilişkileirinin zayıfladığı şu dönemde insan kasiyerle bile az da olsa iletişim kurmalı robotlaşmış bi dünya gibi yakında o yandan doğru mu yapıyor die bakanları da kaldırır bunlar

daha çok teknoloji, daha çok işsiz insana dönüşecek. Nasıl internet bankacılığı ve ATM ler çıktı bir sürü bankacı işinden oldu aynı onun gibi. Dediğin gibi teknoloji zarar vermesin. Sevgiler sana

6/7/08

kötü bi durum ki yakında 'kolay gelsin ' , 'bozuğunuz var mı ? ' , iyi günler ' gibi dialogları gerçekleştireceğimiz kimsemiz kalmıcak herkes kendi işini kendi görür olcakk...

o kasiyerler nolcek şimdi
teknoloji=ZARAR

Yorum Gönder


Ƹ̴Ӂ̴Ʒ Yazacagin seyler benim icin degerli!
Sevgiyle kal, yine beklerim ♥

KelebekGibi

Back to Top